Regler och ansvar

Felanmälan Karlstad Stadsnät

OpenNet har inga egna avtalade slutkunder och har därmed ingen publik teknisk support. Teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du avtalat med.

Så här går en felanmälan till:

  1. Kontakta din leverantör.
  2. Leverantören felsöker tillsammans med kund över telefon.
  3. Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  4. Leverantören kontaktar OpenNet för att göra felanmälan.
  5. OpenNet felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall vidarebefordrar OpenNet ärendet till fastighetsnätsbyggaren.
  6. Leverantören återkommer till dig med besked.

Samfälligheten ansvarar för att samtliga medlemmar har tillgång till ett TV-utbud. From 2011 levereras TV-signalen i föreningens fibernät som är anslutet till Karlstads Stadsnät.

Att föreningen är ansluten till Karlstads Stadsnät innebär en del fördelar för medlemmarna. Mediaboxen som är placerad i fastigheten kan också användas till IP-telefoni, IP-TV och mycket snabbt bredband. Dessa tjänster tecknas av fastighetsägaren med valfri tjänsteleverantör i stadsnätet.

Föreningen har för närvarande ett avtal med Sappa som innebär att alla medlemmar har tillgång till 19 st analoga Tv-kanaler via antennuttaget. De som vill ha digital-TV eller HD-TV måste teckna ett eget avtal med SAPPA. Då krävs också en separat eller inbyggd digitalbox eller HD-TV box.

 

Återförsäljaren har inte möjlighet att stå för support (förutom det mest grundläggande) utan deras funktion är att tillhandahålla digitalboxar samt informera om Sappas utbud och deras produkter. Alla service/support och övriga frågor är bäst att ta direkt med Sappas kundtjänst.

Kontaktuppgifter till leverantörer mm:

Telia                          020-24 02 50      www.telia.se
Bredband2                 0770-81 10 00   helpdesk@bredband2.com
Canal Digital              0770-33 22 11
T3                               090-12 93 00     kundtjanst@t3.se
Bahnhof                     08-555 771 50   kundservice@bahnhof.se
AllTele                       0910-79 80 00   kundservice@alltele.se
Tyfon Svenska AB      08-546 000 00  support@tyfon.net
Viasat                         0771-52 20 00   fraga@viasat.se
Bredbandsgruppen     077-446 60 60  support@bredbandsgruppen.se
Storegate                   0454-556 66      sghelpdesk@storegate.se
Relacom                     0771-25 03 00   kundservice@se.relacom.com
AB Sappa                   077-444 47 44   hej@sappa.se